Marta y Luis
‘God, geef me nog een beetje tijd’, verzucht Marta Valdez-Rodriguez. Marta is zestig, heeft overgewicht, maar vertoont nog duidelijk de trekken van een eens mooie vrouw. In de jaren zestig was ze een diva, als zangeres van de immens populaire band Luis Valdez y su Conjunto. Samen met levensgezel en bandleider Luis vierde ze triomfen in de nachtclubs van Cuba en - voor de revolutie - daarbuiten. Nu leven ze in een bescheiden huisje in Havana. Het hechte paar (‘Marta is mijn koningin, mijn alles, mijn muziek’) haalt herinneringen op aan de gouden tijd. Onder subtiele begeleiding van Luis Valdez’ muziek zien we hoe de in vergetelheid geraakte sterren overleven. Luis - die gratis muziekles geeft aan buurtkinderen - met melancholie, Marta met pragmatiek, en beiden met de liefde voor elkaar en de muziek.