Raghu Rai, an Unframed Portrait
Avani Rai was aanvankelijk niet van plan om een film te maken over haar vader, de bekende fotograaf Raghu Rai. Ze wilde hem beter leren kennen door hem tijdens een van zijn fotoreizen met haar camera te observeren. In de film die er zo tóch kwam, reizen vader en dochter naar de deelstaat Kashmir, waar politieke onrust heerst en geweld aan de orde van de dag is. Ze fotograferen de omgeving en elkaar, en reflecteren ondertussen op hun leven, de politiek en het vak, waarbij de film rijkelijk put uit Raghu Rais fotoarchief. Hij begon in de jaren zestig met fotograferen, publiceerde meer dan vijftig boeken en werd vooral bekend door zijn indringende series over de gevolgen van de giframp in Bhopal in 1984, over Moeder Teresa en Indira Gandhi. Avani filmt en fotografeert haar vader terwijl hij werkt, hij leest haar de les over standpunten en kaders. Zo wordt de film niet alleen een portret van een gepassioneerd fotograaf, maar ook van een vader-dochterrelatie, waarin de camera tegelijk als bindmiddel en splijtzwam fungeert.