Bird Boy
Als de twaalfjarige Reshat om zich heen kijkt, ziet hij de olievelden van Azerbeidzjan. Als hij dromerig omhoogkijkt, ziet hij duiven naar de hemel vliegen. Hij mist zijn vader, die een jaar geleden overleed, en die ook van deze vogels hield. Aarzelend klopt Reshat aan bij de beste duivenhouder van het dorp. Wil die hem leren hoe je duiven traint?
Reshat speelt met zijn vrienden, bezoekt vaders graf, bekijkt met zijn oma oude foto’s en maakt zijn huiswerk omdat zijn moeder zegt dat het moet. Maar het liefst is hij bij de duivenhouder. Zie hem glunderen wanneer die de vogels uit zijn hand laat eten. Intussen vertelt Reshat, meestal in voice-over, over wat hem bezighoudt. Zijn vader leerde hem extra goed voor vogels te zijn, omdat op hun vleugels de zielen naar de hemel vliegen. Terwijl Reshat alles over duiven leert, ontdekt hij wat hij echt wil. Deze korte film maakt deel uit van de serie Kids on the Silk Road.