Yaren and the Sun
Vrolijke muziek, de zon schijnt door de bomen terwijl de tienjarige Yaren door het autoraampje naar buiten kijkt. Het lijkt het begin van een ontspannen vakantie, maar het meisje is onderweg naar het Missing You-kamp: een rouwkamp in België voor kinderen die een dierbare zijn verloren.
Yarens moeder overleed toen ze zes was. De vader van haar vriendinnetje Kato stierf een jaar geleden. Toch heerst in het kamp een verre van zwaarmoedige sfeer, zo blijkt wanneer we een leidster met een meisje op het vrolijke nummer La Bamba zien dansen. Plezier maken mag, leren de kinderen, dat kan naast verdriet bestaan.
De gesprekken tussen Yaren en Kato geven weer hoe zij worstelen met universele vragen: hoe geef je verdriet een plek? Is een overledene nog ergens? Bij dit kamp waar wordt gehuild en getroost, gepraat, geknuffeld en gelachen, wil iedereen die ooit heeft gerouwd zich zó aansluiten.