The Dread
De inwoners van het Argentijnse dorpje El Dorado houden niet van dokters. Zolang er geen chirurg aan te pas hoeft te komen, kunnen ze elkaar zelf wel genezen. Elk van hen heeft zo zijn eigen specialiteit en methode. De één geneest mensen op afstand – ze hoeven hem slechts een sms'je te sturen, hij slaat een kruis en klaar is Kees – de ander gebruikt een speciaal touwtje of een spreuk. Of een kikker om tegen de wang te houden bij kiespijn. Er is maar één man die de gevreesde aandoening espanto, een soort doodsangst, kan genezen. Hoe de 65-jarige Jorge dat doet? Daarover doen de mensen heel geheimzinnig. Maar degenen die zijn behandeling hebben ervaren, weten dat die heel bevredigend is – en mannen laten hun vrouw voor geen goud naar hem toe gaan. De lichtvoetige en droogkomische film, waarin de dorpsbewoners in de camera kijkend hun verhaal doen, legt gaandeweg ook de ontoereikendheid van hun theorieën en het geheim dat daarmee wordt afgedekt bloot.