A Good Man
De controversiële Amerikaanse choreograaf Bill T. Jones is door het Ravinia Festival in de buurt van Chicago gevraagd een werk te maken naar aanleiding van de tweehonderdste geboortedag van Abraham Lincoln. Lincoln, de zestiende president van de Verenigde Staten en de eerste president die tijdens zijn ambtsperiode werd vermoord, betekent veel voor Jones. Hij groeide als zwart jongetje in de jaren vijftig op in een eenvoudig landarbeidersmilieu in Florida, voordat hij naar de staat New York verhuisde. Hij noemt Lincoln "de enige blanke van wie ik onvoorwaardelijk mocht houden", hetgeen grotendeels te maken had met de rol die Lincoln speelde in de afschaffing van de slavernij. Maar toch worstelt hij met de betekenis van deze historische figuur in het huidige Obama-tijdperk en de manier waarop deze voorstelling diens levensverhaal zou moeten vertellen. Bij de audities voor het stuk, waarin behalve dans ook muziek en theater een belangrijke rol spelen, heeft hij moiete om zijn visie duidelijk te maken aan de dansers en medewerkers. De film volgt hem en zijn gezelschap tijdens het intensieve creatieve proces en verweeft dit met archiefmateriaal en interviews met hem, dansers uit het gezelschap en andere naaste medewerkers. Bill T. Jones blijkt een man die het uiterste vergt van zijn mensen maar ook van zichzelf.