The Sight
In de tent van een klein circus zit het publiek – mannen, vrouwen en veel kinderen – verwachtingsvol te kijken naar wat er voor hen in de ring van de piste gebeurt. Hun silhouetten vormen van buitenaf gezien een spel van licht en schaduw, terwijl de ringmeester hen hoorbaar warm maakt voor wat komen gaat. Wanneer een clownsact begint, worden de eerste gezichten gefilmd. De kijkers zijn uitgelaten, geconcentreerd en lachen vol overgave. Men is muisstil, dan wordt er opeens luid geklapt. Zweetdruppels parelen op sommige voorhoofden, een briesje tilt de haren van een meisje op. In kleine hoofdstukjes begint vervolgens een andere, unieke show, die versneden wordt met de gezichten van het circuspubliek, dat nu ook naar deze scènes lijkt te kijken. Een man in een boot; kinderen in een magische grot; de temmer en zijn paarden bij nacht. Compacte, kunstzinnige documentaire waarin een publiek ontdekt dat hun eigen levens even magisch zijn als wat er in hun blikveld voorbij komt.