A Century of Women
A CENTURY OF WOMEN belicht aan de hand van dagboeken, foto's, brieven en memoires van historisch belangrijke vrouwen de geschiedenis van Amerikaanse vrouwen in de twintigste eeuw. Filmsterren als Meryl Streep, Jodie Foster, Angela Bassett, Sally Field en vele anderen waren bereid deze vrouwen een stem te geven. De film valt uiteen in drie delen. In het onderdeel 'werk en gezin' wordt ingegaan op de historische strijd van vrouwen voor een evenwichtige verdeling van hun tijd tussen gezinsleven en betaald werk. Eleanor Roosevelt en Betty Friedman zijn twee van de vele vrouwen die hierin aan bod komen. In 'seksualiteit en sociale rechtvaardigheid' gaat het over de zeggenschap over het eigen lichaam en het streven naar sociale gelijkheid. Daarbij wordt ingegaan op de ideeën van onder andere Gloria Steinem, Erica Jong en Shere Hite. Het derde deel 'beeldvorming en populaire cultuur' toont de veranderende beeldvorming over vrouwen in films, televisie, tijdschriften en kunst. Te zien zijn onder meer Bessie Smith, Lucille Ball en Laura Dern. De documentaire beelden zijn gecentreerd rond een fictief verhaal over een gezin. A CENTURY OF WOMEN bevat veel zeldzaam archiefmateriaal, afkomstig uit 'The Arthur and Elizabeth Schlesinger Library', die zich richt op de documentatie van de geschiedenis van Amerikaanse vrouwen.