De twintigjarige Alina draagt de verantwoordelijkheid voor haar nog jonge halfbroer en –zus, aangezien haar verslaafde stiefvader de kinderbijslag liever aan alcohol uitgeeft, en Alina's moeder en oma ook niet in staat zijn om voor de kleintjes te zorgen. Ze wonen met z'n allen in een krap, versleten appartement in Kiev waar nooit geld is. Alina, een groot voetbaltalent, traint op half uit elkaar gevallen voetbalschoenen die ze zelf aan elkaar naait. Wanneer haar moeder overlijdt, raakt de felbegeerde plek in het nationale damesvoetbalelftal steeds verder uit het zicht.
Behendig manoeuvrerend door het benauwde appartement blijft de camera steeds dicht in de buurt van deze ongelooflijk veerkrachtige jonge vrouw. Gezien de omstandigheden is het bewonderenswaardig hoeveel geduld Alina met haar familieleden heeft, en hoe liefdevol ze haar broertje en zusje steeds verzorgt – zelfs als ze wordt gedwongen om hen mee te nemen naar een trainingskamp, of eigen spullen moet verkopen om ze te onderhouden. Ondertussen blijft ze vechten voor haar voetbaldroom.