Movements of a Nearby Mountain
Aan dit soort auto’s sleutelt Cliff in een verlaten loods, vlak bij een oude ertsmijn in de Oostenrijkse Alpen. Bumpers gaan los, spiegels eraf en motoren worden ingepakt, klaar om verscheept te worden naar zijn thuisland Nigeria. Zijn dagelijkse bezigheden in de werkplaats, die hij kalm en in eenzaamheid uitvoert, beperken zich niet alleen tot werk: tussen de opgestapelde autobanden kookt hij zijn eten, hij hangt de was uit aan de omheining van het terrein en scheren doet hij op de motorkap.
Minder alledaags wordt het wanneer herinneringen aan een voorbije vriendschap opkomen en – in het licht van een mysterieuze legende – heden, verleden en toekomst elkaar beginnen te overlappen.