Een vader zingt voor zijn gewonde dochter. Hij durft haar niet te vertellen dat haar moeder om het leven is gekomen bij het auto-ongeluk waarbij beiden betrokken waren. Aangrijpend is ook het dilemma van een boerenvrouw die met haar man moet beslissen of de operatie die hem is voorgesteld zinvol is. Dat in de afweging bij dit arme gezin geld een beslissende rol speelt, is hartverscheurend.
De film heeft een aantal vrolijke intermezzo’s, maar die kunnen niet verhullen dat dit Chinese ziekenhuis een bikkelharde klassenmaatschappij weerspiegelt.