Spectral Transmissions
Het multidisciplinaire filmduo Michael Palmieri en Donal Mosher brengen een bloemlezing uit hun audiowerk op het podium samen met een klein leger aan gevierde filmmakers en schrijvers. Al ontstond het programma grotendeels tijdens de lockdown, met diverse kunstenaars die op afstand een bijdrage leverden, op deze avond wordt de terugkeer naar de gemeenschappelijke sensatie en troost van het theater gevierd.
In Spectral Transmissions nemen isolatie en vervreemding de vorm aan van “hungry ghosts”, dromen en hallucinaties. In zijn eigen (beeld)verhalen verweeft Mosher de aidspandemie met röntgenfotografie en het coronavirus, en verhaalt hij over de ademnood van zijn ouders. Archiefbeelden illustreren een krantenartikel uit 1953 over een door een geest bezeten televisietoestel. Dichter James Davis verbindt spoken in videogames aan jeugdherinneringen, schrijver Dodie Bellamy verkent paranoia in gegentrificeerd San Francisco. Een angstaanjagend spookverhaal van Steven Sheil rondom een oude cassetterecorder trotseert denkbeelden over geheugen en technologie. Met een door Palmieri gecomponeerde soundtrack wordt dit alles live uitgevoerd met film, verhalen en speciale gasten.