Living in Tazmamart
In augustus 1973 ‘verdwenen’ 58 Marokkaanse mannen. Het ging om militairen die betrokken waren geweest bij een mislukte staatsgreep en op bevel van Koning Hassan II naar een geheime, speciaal voor dit doel gebouwde gevangenis in het oosten van Marokko waren gebracht. Daar liet hij ze wegrotten in donkere ondergrondse cellen, zonder contact met de buitenwereld en zonder zicht op vrijlating. Velen onder hen stierven in gevangenschap.