Network Effect
Een interactieve collage van een eindeloze stroom videofragmenten, berichten, cijfers, lijstjes en ander visueel rumoer speelt met het verlangen van de toeschouwer om alles te willen zien en volgen. Door het aanklikken van een van de trefwoorden boven aan het scherm worden tienduizenden op internet vindbare associaties afgespeeld. Zo ontstaat bijvoorbeeld bij het woord 'sing' een golf YouTube-fragmenten van zingende mensen, onder een kakafonie van voorgelezen twitterteksten die de lol van zingen verwoorden. Een ophitsende teller vertelt hoeveel mensen op dat moment aan het zingen zijn, grafieken illustreren hoe vaak het woord voorkomt op internet en een rollende newsfeed meldt actuele zing-zaken. Het gejaagde rumoer van de gesproken tweets en het geluid van een hartklop op de achtergrond versterken het gevoel van urgentie, want de tijd dringt. De databank is slechts eens per 24 uur te bekijken gedurende enkele minuten – de duur is afhankelijk van de gemiddelde levensverwachting ter plekke. Een confronterend treffen met internet in de rol van verleider, luchtspiegeling en roesmiddel.