Once Aurora
De Noorse zangeres en songwriter Aurora Aksnes werd op haar zestiende ontdekt, toen een video waarin ze een zelfgeschreven liedje zong, viraal ging. Haar leven veranderde compleet: van het wat excentrieke en teruggetrokken meisje dat opgroeide in een klein stadje op het Noorse platteland, groeide ze in korte tijd uit tot het popidool Aurora, met fans over de hele wereld.
In de film wordt ze gevolgd gedurende een periode van twee jaar, waarin ze de wereld over reist met haar debuutalbum en met haar producers aan een tweede album werkt. In 2016, na tweehonderd concerten en op de helft van de tour, lijkt ze vooral uitgeput en vertwijfeld. Er zijn conflicten, en de eindeloze meet-and-greets met de fans zijn voor Aurora een beproeving. De intieme cameravoering en de dynamische en gefragmenteerde montage weerspiegelen haar hectische leven en haar innerlijke strijd. Zo wordt de film niet alleen een portret van een muzikale bliksemcarrière en de allesoverheersende passie voor muziek, maar ook een relaas over creatieve vrijheid en de tol van de roem.