Le temps perdu
In een café in Buenos Aires komt sinds 2001 een groepje oudere Marcel Proust-fans bijeen. Ze lezen de zevendelige klassieker Op zoek naar de verloren tijd. In een wereld waarin het veelal draait om snelheid, online zijn en vernieuwing vormen deze in zwart-wit gefilmde leesbijeenkomsten een oase van rust, intimiteit en diepgang.
Le temps perdu maakt ons getuige van de vele middagen die tijdens de vier jaar durende productie van de film plaatsvonden. Deze geëngageerde boekenclub voelt als een warm bad. Niet alleen voor de deelnemers, maar ook voor een ieder die terugverlangt naar dat vage ‘vroeger’ waarin alles mooier was.