Naked Gardens
Kom mee naar Sunsport Gardens, een familieresort in Florida waar bewoners hun kalme gang gaan. Ze tennissen, doen de was, eten, repareren, vieren een verjaardag en vergaderen: allemaal zonder kleren aan. In het naturistenresort is naakt de norm en wordt iedereen geaccepteerd zoals hij of zij is.
Een winterseizoen lang, eindigend met het midwinterfestival, dompelden Ivette Lucas en Patrick Bresnan zich poedelnaakt onder in deze gemeenschap van nonconformisten, waar de jachtige westerse consumptiemaatschappij samen met de kleding lijkt te zijn afgelegd. Door hun lens ontmoeten we de beminnelijke eigenaar en verschillende kleurrijke bewoners.
Toch zijn er ook in dit paradijs problemen. Aangewakkerd door een huizencrisis trekt het resort steeds meer mensen aan die hier vooral een goedkope woonplek vinden. Dat betekent dat de naaktheidsnorm – geen regel dus – niet langer algemeen gebruik is. Kan deze plek zijn unieke karakter behouden? In een observerende direct cinema-stijl wordt alles gefilmd in een kalm tempo, met veel aandacht voor de verschillende individuen en zonder oordeel – net zoals de mensen in de Gardens met elkaar omgaan.