Ravi and Emma
Hoe is het om in gebarentaal te communiceren? Die ervaring kun je opdoen in Ravi and Emma, een interactieve beleving die diversiteit, inclusiviteit en de liefde viert met humor en inventiviteit. Deelnemers komen terecht in het verhaal over de doof geboren ontwerper Ravi en de horende student Emma, die verliefd op elkaar worden.
In drie korte hoofdstukken over deze relatie kom je in situaties terecht – zoals een verjaardag waar je de enige horende gast bent – die je letterlijk naar je hand kunt zetten met behulp van gebarentaal in het specifieke Southern Dialect of Auslan, een regionaal gebarentaaldialect in Australië.
De prachtig vormgegeven en kleurrijke ervaring, waarbij je steeds van gezichtspunt kunt veranderen, is een speelse en toegankelijke combinatie van documentaire, interactie, ontwerp en internet. De technologie, gebaseerd op kunstmatige intelligentie en gebarenherkenning, brengt het horende publiek in een wereld waar veel te ontdekken en te leren valt.