Bancal
Santiago is er een meester in, blijkt uit het wonderschone Bancal – de titel verwijst naar de stapelmuurtjes die in Zuid-Europese landen veelvuldig voorkomen op het boerenland. De film geeft geen uitleg of context, maar dompelt je simpelweg onder in Santiago’s handelingen: het zoeken van de stenen, het bijschaven en afbeitelen, het plaatsen en schikken. Het is simpel en aards maar tegelijk ook groots en mysterieus. Zo intens als Santiago opgaat in zijn handelingen, zo aandachtig beschouwen de filmmakers op hun beurt zijn geconcentreerde arbeid.