Queercore: How To Punk a Revolution
Uit onvrede met de 'bourgeois'-aspecten van de homobeweging en het toenemende machogehalte van de punkscene in de jaren tachtig, ontstond in Toronto queercore – een samentrekking van queer en hardcore. Queercore: How to Punk a Revolution documenteert het ontstaan van deze anarchistische, alternatieve punk/homocultuur. Deze omarmde de DIY-attitude van punk: het maken van eigen fanzines, het onafhankelijk distribueren van eigen platen, en het uitvinden en uitventen van een eigen esthetiek en revolutionaire homopolitiek in zelfgemaakte blaadjes en experimentele films. Wat Bruce LaBruce en G.B. Jones in Toronto begonnen, verspreidde zich naar onder meer San Francisco, waar in navolging van het blad J.D.s het tijdschrift Homocore werd opgezet. Deze documentaire is samengesteld uit de (deels geanimeerde) inhoud van deze bladen, experimentele films uit de jaren tachtig en negentig, interviews met betrokkenen en archiefbeeld van bands als Pansy Division, A.S.F. en Tribe 8. Ook wordt de vraag gesteld of de queergemeenschap niet te mainstream is geworden. Moet het outsiderschap niet opnieuw benadrukt worden?