Sonny
Als een meisje hem vraagt of hij een vriendin zou willen, twijfelt Marcin. Hij heeft zijn handen al vol aan zijn drankzuchtige vader, bij wie hij sinds zijn achttiende weer inwoont. Misschien deed hij dat wel om de relatie te herstellen die brak toen hij als twaalfjarige uit het huis van zijn alcoholistische ouders in een instelling werd geplaatst. Misschien ook wel om ervoor te zorgen dat zijn vader niet, net als zijn moeder, vroegtijdig aan de drank bezwijkt.
De bescheiden op de achtergrond draaiende camera van regisseur en cameraman Pawel Chorzepa observeert hun complexe verstandhouding, die getekend is door een verpeste jeugd en falend ouderschap. In veelzeggende beelden ontvouwt zich zo een kleine familietragedie.
Marcin zegt weinig, maar van zijn gezicht is te lezen hoe hij voortdurend laveert tussen afkeer van en affectie voor een vader die in nuchtere staat warm en opgewekt is, maar eenmaal beschonken transformeert tot een onredelijk wrak. Wat Marcin bij elkaar verdient met allerlei baantjes kan nauwelijks compenseren wat de verwoestende ziekte van zijn vader opslokt.