Rezo
Het rijke gevoelsleven van de beroemde Georgische theatermaker en filmmaker, tekenaar en marionettenspeler Rezo Gabriadze is net zo fantastisch als de animatie waarin hij zijn levensverhaal goot. Zoon Levan 'Leo' Gabriadze, die eerder in Amerika de originele horrorfilm Unfriended maakte, laat hem zelf aan het woord over een leven vol magisch denken. Met offbeat humor kijkt Rezo Gabriadze naar de wereld, als een koortsdroom waarin een roestige tractor gerust naast het Zwanenmeer kan staan, foto's in kranten kunnen bewegen en je zomaar een sigaretje kunt roken met een kikker, keuvelend over hoe zwaar het leven is. Ernst en luim, tragiek en surrealisme wisselen elkaar af in zijn levendige verhaal waarin van alles voorbijkomt: niet alleen de oorlog, maar ook een ongelooflijk verhaal over een liefdesbrief en geruzie over de locatie van een toilet. Politieke gebeurtenissen zijn van ondergeschikt belang, ondanks het feit dat Gabriadze met zijn poppentheater een grotere vrijheid buiten de censuur zocht. Vol geestdrift sleept de charmante verteller ons via zijn animatiebeelden mee in zijn hoogstpersoonlijke blik op wereld.