Social Bouquet
Als reactie op bestaande social media bouwde internet- en mediakunstenaar Constant Dullaart tijdens de coronapandemie zijn eigen platform. Een plek waar je echt samenkomt met vrienden, in plaats van een plek waar je louter prooi voor clickbait bent of met anderen concurreert om likes en aandacht. Dit is een poging om de online ruimte, die we tijdens de pandemie zijn verloren aan praktische en werktoepassingen, op een kunstzinnige manier terug te winnen. Omdat een online ontmoeting meer moet kunnen zijn dan een efficiënte vergadering in Zoom.
Dullaart gaf zijn platform op poëtische wijze vorm als een rustige weide, waar alle bezoekers bloemen zijn. Samen vormen ze een sociaal boeket. Op dit platform, te bezoeken in de DocLab-expositie en op je mobiele telefoon, loop je geen risico op een dopamineverslaving en word je niet doodgegooid met verkooppraatjes. Het is een bloemenveld waar iedereen open met elkaar in gesprek kan gaan en tot bloei komt. Spring de wei in vanuit de DocLab-tentoonstelling, vanuit The Grey Space in Den Haag of vanaf je mobiele telefoon.