Winnebago Man
"De moderne variant op de freakshow", noemt een bezoeker van het Amerikaanse Found Footage Festival het fenomeen: internetfilmpjes waarin gewone mensen zich onsterfelijk belachelijk maken, tot plezier van de gehele online gemeenschap. Zoals die van de Winnebago Man, ook wel bekend als 'de kwaadste man ter wereld'. Al sinds de opnames in 1989 gingen VHS-tapes met outtakes uit een campercommercial van hand tot hand in de Amerikaanse filmunderground. In 2005 ging de video online, en daarmee mainstream: het was het een van de eerste grootste hits op het toen piepjonge YouTube. Lijdend voorwerp is Jack Rebney, die zich in de reeks mislukte opnames in hilarische scheldkanonnades boos maakt op de hele wereld, van de opnameassistent tot de vliegen die om zijn hoofd zoemen, maar vooral op zichzelf. Filmmaker Ben Steinbauer was een fan van het eerste uur, en gaat in Winnebago Man op zoek naar Rebney. Zijn persoonlijke zoektocht is een poging het menselijke gezicht achter de agressie te vinden, en tegelijk een onderzoek naar deze 'nieuwe vorm van beroemdheid', zoals media-expert Douglas Rushkoff het noemt. En zoals altijd blijkt de realiteit vele malen weerbarstiger, ingewikkelder en grappiger dan hij op YouTube getoond wordt.