Mother-Child
In zachte grijstinten en rustige, statische shots worden bezoeksters van een publiek ziekenhuis in Argentinië gefilmd. Op deze plek moeten tienermeisjes een besluit nemen over het nieuwe leven in hun buik. Enkelen van hen kregen op piepjonge leeftijd al één of meerdere kinderen. Voor anderen is het moederschap een nieuw en soms angstaanjagend toekomstbeeld.
Toch blijkt de keuze voor een abortus verre van vanzelfsprekend. Sommige meisjes hebben al jong van huis uit meegekregen dat zwanger raken je eigen schuld is, iets waarvan je de consequenties moet aanvaarden. En wat ze over abortus hebben gehoord zijn vooral horrorverhalen over clandestiene ingrepen in schimmige klinieken.
In het ziekenhuis vragen de gynaecologen en andere behandelaars, die wél te horen maar niet te zien zijn, de meisjes naar hun welbevinden, hun relatie, hun familiebanden en naar hoe ze de toekomst zien – met of zonder kind. Het zijn intieme gesprekken die zonder oordeel gevoerd worden, wat leidt tot opmerkelijk openhartige antwoorden van deze meisjes in hun kwetsbaarste momenten.