De uit Syrië gevluchte Ahmad (12) is nog maar net in Nederland. Terwijl hij druk bezig is met zijn integratie in de Nederlandse samenleving en het maken van Nederlandse vrienden, blijkt hij ook een hartverwarmende persoonlijke missie te hebben.