Faces Places
Hartverwarmende en ontroerende roadmovie over een bijzonder project van de 88-jarige Agnès Varda en de 33-jarige JR. Filmmaker en fotograaf delen een liefde voor beeld en unieke verhalen. Tijdens hun tocht door Frankrijk blijkt achter elke deur wel iemand te wonen of werken met een verhaal dat inspireert of een herinnering die het verleden weer tot leven wekt. Zo zijn er de verhalen over het zware mijnwerk in de vorige eeuw. En over de geitjes van de boer, die vroeger wél hun hoorntjes hielden. De verhalen en herinneringen krijgen dankzij het fotograferende duo letterlijk weer een gezicht; enorm uitvergrote foto's worden aangebracht op de meest uiteenlopende plekken. Met archiefmateriaal en het uitwisselen van verhalen laten de beeldmakers ook flarden uit hun eigen geschiedenis zien. Een film over de kracht van de verbeelding en vergankelijkheid. Anders dan voor de jonge JR is het thema vergankelijkheid voor de bejaarde Varda extra actueel nu ze voelt hoe haar ogen en geheugen achteruitgaan. Het besef dat het einde der dingen onontkoombaar is, hangt als een melancholische sluier over deze prachtige reis.