Sezer’s Summer
Toen haar oudste zoon uit huis geplaatst werd, maakte dat de zaak alleen maar erger. Dus doet moeder Claudia er alles aan om de veertienjarige Sezer bij zich te houden. Maar de dreiging van uithuisplaatsing maakt Sezer alleen maar opstandiger. Tijdens een lange hete zomer in Rotterdam-Zuid komt hij ’s avonds regelmatig niet meer thuis, steelt fietsen, is soms extreem brutaal en luistert voor geen meter.
Terwijl zijn moeder met groeiende wanhoop hulpverleners te woord staat, neemt filmmaker Marina Meijer ook de tijd om Sezers kwetsbaarheid te laten zien. Hij is een zwijgzame jongen in de fase ‘geen knuffels meer op bed, maar ze mogen ook niet weg’. Eentje die eveneens kalm kan vissen, moed moet verzamelen als hij met vrienden in de rivier springt om te zwemmen en dolt met zijn familie. Die momenten lijken soms geschoten in nostalgisch 8mm, alsof het al lome herinneringen zijn aan een laatste onbezorgde zomer.