Heroic Bodies
De geschiedenis van systematische onderdrukking van vrouwen in Soedan gaat terug tot in de zestiende eeuw. In Heroic Bodies komen vele voorbeelden voorbij die aantonen hoe het vrouwelijk lichaam op vele manieren werd beschouwd en behandeld als bezit: van vrouwen die als concubine of slaaf moesten leven, tot genitale mutilatie en het misvormen van het gelaat. Voorvechters van vrouwenrechten – de meesten vrouw, een enkele man – vertellen verhalen over gruwelijke tradities en onderdrukking, maar ook over dapper verzet en verandering.