God Has AIDS
Veertig jaar na het uitbreken van de aidsepidemie is iemand die besmet wordt met het virus niet meer automatisch ten dode opgeschreven. De ziekte is een chronische aandoening geworden. Maar in Brazilië, waar hiv/aids door velen nog een-op-een wordt geassocieerd met homoseksualiteit en een promiscue leefstijl, blijft het stigma rondom de ziekte groot. De haatdragende retoriek van president Bolsonaro wakkert de laatste jaren de ‘serofobie’ aan en zijn bezuinigingen treffen voorlichtingsprogramma’s en klinieken. Daarom sterven jaarlijks ruim tienduizend Brazilianen aan een ziekte die gewoon te behandelen is.