Song to Bergslagen
In het midden van Zweden strekt de regio Bergslagen zich uit over meerdere provincies, de verborgen grenzen gedefinieerd door het ijzererts onder het oppervlak. Met het verstrijken van de seizoenen als raamwerk kijkt deze documentaire naar verleden, heden en toekomst van dit bosrijke gebied, waarbij subtiel de veranderingen die het doormaakt getoond worden. Veel mijnen zijn gesloten, maar de tradities van weleer worden nog levend gehouden.
Scènes van een taalles voor immigranten en van kinderen op school werpen een blik op de nieuwe mensen die Bergslagen de komende jaren zullen bevolken en vormen. Zoals de natuur zich aanpast aan de seizoenen, beweegt Bergslagen mee met de veranderende tijd.