Chasing Yehoshua
Niemand in Israël lijkt er nog werk van te maken. In 2005 sloeg Yehoshua Elitzur op de vlucht, nadat hij was veroordeeld voor het doodschieten van een Palestijnse taxichauffeur, maar vijf jaar later is de moordenaar nog steeds spoorloos. Journalist Shay Fogelman maakt er een persoonlijke missie van om hem te vinden. Het resultaat is een onderzoeksfilm die doorloopt tot aan 2018.
Acht jaar heeft het geduurd totdat Fogelman dit verhaal een einde kon geven; Chasing Yehoshua stapelt ontdekking op ontdekking, en dat is precies wat deze film zijn spanning meegeeft. Fogelman bijt zich als een pitbull vast in zijn onderzoek, vliegt de wereld over om puzzelstukjes te verbinden en gebruikt vaker dan eens dubieuze strategieën om informatie los te pulken. Extreme situaties vragen om extreme maatregelen. Fogelman wordt daarbij niet alleen gemotiveerd door rouwende nabestaanden, maar ook door de vraag of alles op regeringsniveau eigenlijk wel in de haak is. Waarmee zijn spijkerharde onderzoek ook een scherp politiek randje krijgt.