9 Muses of Star Empire
Koreaanse popcultuur, of K-pop, is sinds eind jaren negentig extreem populair in Azië en domineert zowel de hitlijsten als primetime televisie: een fenomeen dat ook wel Hallyu of Korean Wave wordt genoemd. Daartoe behoort ook 9 Muses, een meidengroep die door het machtige agentschap Star Empire wordt klaargestoomd voor internationaal sterrendom. Een jaar lang worden de meisjes gevolgd op de weg naar hun debuut - een jaar dat zowel fysiek als psychologisch erg zwaar is. De Muses hebben hun leven opgeofferd voor een greep naar de roem, maar lopen tegen een voortdurende stroom van kritiek aan, en een leger nietsontziende managers die altijd boos zijn. Er zit voor hen niets anders op dan steeds harder te werken. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen, is het credo. Steeds weer horen we de meisjes "I don't want a playboy" zingen, de sleutelzin van hun hitsingle, en steeds weer herhalen ze hun danspasjes. Stress, jaloezie en uitputting liggen op de loer, en er worden flink wat tranen vergoten. De Muses moeten zelf uitvogelen of dit het waard is om een ster te worden. Het zal misschien niet iedereen lukken overeind te blijven in de wereld van Aziatische glitter en glamour.