Ultraviolette and the Blood-Spitters Gang
Na de dood van zijn grootmoeder Emma vinden Robin Hunzinger en zijn moeder Claudie een zorgvuldig bewaarde verzameling brieven van ene Marcelle. In de jaren twintig van de vorige eeuw leren Emma en Marcelle elkaar op school in Dijon kennen. In het geheim bloeit de liefde tussen de twee tienermeisjes op, tot hun wegen na twee jaar scheiden. Marcelle krijgt tuberculose en wordt opgenomen in een sanatorium, waar haar brieven aan Emma steeds vuriger en wanhopiger worden en ze drie andere, ernstig zieke vrouwen wakker schudt met haar rebelse gedrag.
Hunzinger maakt, naast de spaarzame foto’s die van de vrouwen bestaan, gebruik van archiefmateriaal, avantgardistische films en muziek om een zinnelijke, poëtische sfeer te creëren. In de voice-over wordt geciteerd uit de welbespraakte brieven van Marcelle, een opstandige jonge vrouw die niet past in haar tijd, die het volwassen leven met al zijn grofheid en restricties afwijst en die haar eigen plan trekt met een groep gelijkgestemden.