Meet Me in the Bathroom
Na de hoogtijdagen van disco en punk in de legendarische jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw, leek de muziekscene in New York te zijn doodgebloed. Maar rond het aanbreken van de 21ste eeuw (en het derde millennium) borrelde het toch weer, met name in Brooklyn. Aan de hand van frontmannen en één frontvrouw van destijds opkomende bands wordt een beeld geschetst van een nieuwe (muziek)generatie. De verhalen zijn van onder anderen Karen O (Yeah Yeah Yeahs), Julian Casablancas (The Strokes), Paul Banks (Interpol), Adam Green (Moldy Peaches) en James Murphy (oprichter van DFA Records en LCD Soundsystem).
De documentaire vangt de bands vanaf het prille begin, met bijzondere, vaak niet eerder vertoonde beelden van allereerste optredens, soms voor bijna lege zalen. De muzikanten vertellen over hun ambities, onzekerheden en twijfels, en over de prijs van snelle roem. Historische gebeurtenissen zoals de millenniumwisseling en 9/11 ontbreken niet in dit flitsend gemonteerde portret van muzikaal New York.