Ask the Sexpert
Een van de best gelezen rubrieken van de Mumbai Mirror is 'Ask the Sexpert', een dagelijkse column over seks, geschreven door de vooruitstrevende, 93-jarige Dr. Mahinder Watsa. In klare taal en met een flinke dosis humor beantwoordt hij lezersvragen. Het openlijk bespreken van seksuele handelingen of verlangens is niet gebruikelijk in het land dat ons de Kamasutra bracht, blijkt uit dit aimabele portret van een Indiase seksuoloog met een zekere cultstatus. Dat komt mede omdat in circa een derde van de Indiase staten op scholen geen seksuele voorlichting wordt gegeven. Een van de krachten die daarvoor verantwoordelijk is, een moralistische vrouw die al aanstoot neemt aan anatomische afbeeldingen van de geslachtsorganen, komt zo nu en dan in beeld. De focus ligt echter op Watsa, die al decennialang columns over seksualiteit publiceert. Omdat hij doorgaans geen oordeel velt, vertrouwen mensen hem. Hij wordt dan ook overspoeld met vragen, zowel live als via de mail. Door met hem mee te kijken, ontstaat een intiem beeld van de problemen waarmee men worstelt in deze veranderende samenleving.