Water, Wind, Dust, Bread
In een oase in de Iraanse woestijn plukt de elfjarige Abolfazl dadels, verzorgt hij de koeien van zijn familie, maakt hij huiswerk en heeft hij plezier met zijn beste vriendin Setayesh. Rustig registreert de camera hun vriendschap. Hoe ze schommelen tussen de dadelpalmen, of de machtige rotsen rondom de oase beklimmen. Moeder bakt vers brood, toeristen komen naar haar gastenverblijf voor de paradijselijke sfeer.
Maar helemaal idyllisch is het leven in de oase niet. Hoewel Abolfazl leeft met een lichamelijke beperking, is het Setayesh die voor een nog groter struikelblok staat. Ze is een van de 40.000 kinderen in Iran die geen geboortebewijs hebben, en daardoor kan zij niet naar school.