The Barricade
Na maandenlange onrust brak begin mei 1968 in Parijs de studentenrevolte uit die uiteindelijk in heel Frankrijk een algemene staking zou ontketenen, gericht tegen de traditionele instituties en het onderdrukkende kapitalistische systeem. In twintig afleveringen van maximaal drie minuten verhaalt The Barricade uur voor uur de gebeurtenissen van de meest gewelddadige protestdag. De serie werd voor het eerst uitgezonden op Twitter als een reeks live tweets, precies vijftig jaar nadat de gebeurtenissen plaatsvonden. Daarbij bleef de historisch accurate chronologie overeind in wat je kunt omschrijven als op feiten gebaseerde fictie.