Blood Brothers
Een avond uit het leven van de Forcados Amadores de Montemor, een groep Portugese stierenvechters, waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1939. Het zijn mannen die het gewend zijn de dood in de ogen te kijken. De spannende soundtrack vol distortion-geluiden, elektrische bas en gitaar stuwt de woordloze beelden voort, waarin de stierenvechters zich in vol ornaat laten fotograferen voordat ze terugkeren in de grootste arena van het land – voor het eerst sinds de dood van hun leider José Maria Cortes. Deze bloedbroeders moeten opnieuw hun gevoel van onoverwinnelijkheid testen, nu hun grote voorbeeld is gevallen. Deze korte, experimentele film is opgedragen Cortes, die door de mannen wordt herdacht met een foto op een geïmproviseerd altaartje. Met een schietgebedje bezweren ze de angst, die geen vat op hen mag krijgen wanneer ze zich door een woeste stier op de – afgeknotte – hoorns laten nemen. Hun collega’s schieten te hulp, terwijl de onheilspellende gitaarmuziek op de geluidsband aanzwelt en het drama tot een hoogtepunt komt.