My Olympic Summer
Een sombere voice-over valt meteen met de deur in huis: het huwelijk van filmmaker Daniel Robin is gestrand. Hij en zijn vrouw zijn er niet in geslaagd de onvermijdelijke sleur te ontstijgen, die elk huwelijk binnensluipt. De getormenteerde regisseur heronderzoekt in dit verband de 8mm-filmpjes, die van het prille huwelijksgeluk van zijn ouders bestaan. Gegeven zijn nieuwe persoonlijke context krijgen deze een andere betekenis. Als hij vervolgens een nooit verstuurde brief van zijn ongelukkige moeder aan zijn vader en een nog niet ontwikkeld filmrolletje vindt, verandert de waarde van de filmpjes helemaal. is een onderzoek naar de authenticiteit van homemovie-materiaal. In hoeverre schetsen familiefilmpjes een eerlijk en volledig beeld van de geportretteerde werkelijkheid? In twaalf minuten ontzenuwt de regisseur niet alleen het geïdealiseerde beeld dat hij van zijn ouders had, maar schetst hij ook hoe een internationaal drama hun huwelijk een doorstart verschafte. Als zijn vader, een Amerikaanse rabbijn, samen met de Israëlische olympische ploeg tijdens de spelen in 1972 wordt gegijzeld en vervolgens als enige wordt vrijgelaten, komt zijn moeder in Amerika tot bezinning. Het huwelijk duurt voort en de filmmaker wordt een week na zijn vaders terugkeer geboren.