Last of the Mohicans
Net niet genoeg geld voor de boodschappen? Dan betaal je bij de rijdende supermarkt van Tonny gewoon de volgende keer. De Tilburgse stopt ziel en zaligheid in haar bedrijf, dat ervoor zorgt dat hulpbehoevende mensen het hoofd boven water kunnen houden. Zelf heeft ze die hulp minstens zo hard nodig, maar daardoor laat ze zich niet uit het veld slaan.
Haar accountant maakt zich niettemin zorgen. Tonny sloot een grote lening af voor haar bus en weet met de opbrengsten uit haar mobiele winkel die schuld amper omlaag te krijgen, ook al werkt ze lange, stressvolle dagen. Want er zijn overal buurtgenoten die op haar diensten rekenen. Zie dan nog maar eens de betrokken en geduldige vrouw te blijven die je wil zijn.
Dat lukt dan ook niet altijd in dit ontroerende portret van Max Ploeg; maar Tonny’s mindere momenten worden steevast opgevolgd door een nieuwe dosis optimisme. Hartverwarmend en inspirerend, zeker wanneer we meer leren over het akelige verleden waaraan ze zichzelf heeft ontworsteld.