Basically, Johnny Moped
De Londense punkband Johnny Moped trad in de jaren zeventig regelmatig op in de illustere club The Roxy. De band bestond uit schooljongens uit de buitenwijk Croydon, niet gehinderd door enig muzikaal talent. Met hun recalcitrante stijl, tegendraadse muziek en de bravoure van de enigmatische voorman Paul Halford viel de groep precies op zijn plek binnen de opkomende punkstroming. Maar hoewel ze zich staande hielden tussen de grote namen uit die tijd en een platencontract binnenslepen, slaagde de band er niet in om door te breken bij een groter publiek. In interviews blikken leden van de groep en diverse excentrieke ooggetuigen uit de Britse muziekscene terug op die tijd en wordt getracht te verklaren waar het misging. Was het de dronkenschap van Halford, de tegenwerking van zijn schoonfamilie, zijn ongrijpbaarheid? Onder andere oud-bandleden als zangeres Chrissie Hynde (de latere oprichtster van The Pretenders) en gitarist Captain Sensible (tevens vader van de filmmaker) vertellen het typerende verhaal van de opkomst en neergang van deze punkband met obscure cultstatus en de aanverwante excessen. Sfeerbeelden van optredens en de getekende gezichten van de geïnterviewde punkers, inmiddels van middelbare leeftijd, vormen op vermakelijke en ontroerende wijze een nostalgisch portret van dit tijdperk.