Depeche Mode: 101
Direct Cinema-pionier D.A. Pennebaker en zijn echtgenote, filmmaker Chris Hegedus reisden in 1988 mee met de Britse elektropopgroep Depeche Mode tijdens hun Amerikaanse Music for the Masses-tournee. Tegelijkertijd volgde een andere filmcrew een aantal fans die een busreis had gewonnen van de East Coast naar Pasadena, op weg naar het 101e concert van Depeche Mode in de enorme Rose Bowl. Een bezoekje van de fans aan Graceland en radioshows, fotoshoots en backstage-lol van de artiesten worden afgewisseld met opzwepende concertregistraties. Met zijn kenmerkende altstem zingt lead singer Dave Gahan, ongenaakbaar op het podium in wijde blouse en witte broek, bekende nummers als 'Master and Servant', 'I Just Can’t Get Enough', 'Everything Counts' en 'People are People'. De beelden van meereizende fans zijn dynamisch in beeld gebracht als een voorloper van de reality-tv van MTV's The Real World. Soms wordt de Direct Cinema-stijl doorbroken als mensen recht in de camera praten, of wanneer Gahan op het podium de aandacht vestigt op Pennebaker, in zijn favoriete pose: met camera in de hand.