Pouters
Naar grove schatting doen in Schotland zo'n duizend mensen aan 'doo fleein', een hoogst competitieve vorm van duivenmelken, waarbij de sport erin zit elkaars duiven af te vangen. De beoefenaars zijn veelal mannen, en ze wonen veelal in de armere wijken, waar zij op braakliggende stukken grond alle ruimte hebben om hun imposante duivenkotten te bouwen, inclusief vernuftige mechanismen om andermans duiven vast te houden als ze eenmaal binnen gelokt zijn. Deze korte documentaire portretteert twee van deze mannen in een volkswijk van Glasgow. Al ruim vijfentwintig jaar staan Rab en Danny elkaar naar het leven. De twee worden gevolgd terwijl zij hun duivenjacht uitoefenen, en dat levert hilarische taferelen op: twee volwassen mannen die hun lokroepjes afwisselen met grove scheldkanonnades en een triomfrondje rennen als ze het voor elkaar krijgen een duif van de ander te verschalken. En als ze geïnterviewd worden en in hun platte accenten spreken over de sport en hun eindeloze rivaliteit, hebben ze daarbij altijd minstens één oog op de lucht gericht.