“Ook al is hij dood, aan deze confrontatie ontkomt hij niet.” Daan van der Elsken besluit nu eindelijk maar eens het gesprek aan te gaan met zijn vader, de in 1990 overleden, beroemde fotograaf en filmer Ed van der Elsken. Daan wil grip op zijn leven krijgen door zichzelf beter te leren kennen. Hij wil onder meer weten in hoeverre hij zijn opstandigheid, egoïsme en prestatiedrift geërfd heeft van zijn vader, met wie hij vaak ruzie maakte en voor wie genoeg nooit genoeg was. Regisseur Joris Postema, een goede vriend van Daan, volgt hem op zijn zoektocht. Hij laat zien hoe Daan met zichzelf en met zijn depressies worstelt en hoe het beeld dat hij heeft van zijn vader geleidelijk verandert. En hoezeer hij in sommige opzichten ook lijkt op de man die, voortdurend filmend en fotograferend, iedereen om zich heen regisseerde – zoals te zien is in fraaie archiefbeelden. Ook Daan kan het niet laten zich regelmatig met de regie te bemoeien. Het maken van de film stelt de vriendschap danig op de proef.