A Robust Heart
Ze werken als slachters in een abattoir in Argentinië. Tegen een maagdelijk blauwe achtergrond vertellen deze mannen in hun bebloede slagersschorten over hun beroep – hoe ze het hart uit een karkas snijden bijvoorbeeld. Maar vooral spreken ze over hun privéleven. De korte gesprekken gaan over vaders en kroost (of het ontbreken ervan), over hun drijfveren en hun diepe angsten.
Over elk van deze slachters komt iets wezenlijks aan de oppervlakte in deze eenvoudige, maar efficiënte vertelling. En tussendoor geeft de regisseur ook iets over zichzelf bloot.