My Playground
Voor de één is een gebouw een plek om in te werken of te wonen, voor de ander is het onderdeel van een stuntparcours. In deze virtuoze documentaire volgt regisseur Kaspar Astrup Schröder de Deense van Team JiYo. Kopenhaagse jongens (en een meisje) voor wie de stad een grote speeltuin is en die met spectaculaire capriolen van daken springen, over beton rollen en van hekje naar paaltje 'vliegen'. De freerunners zien hun spel als een : de grenzen in je hoofd verleggen en de grenzen die de stad presenteert voortdurend uitdagen. En laat de jonge, gerenommeerde architect Bjarke Ingels van BIG Architects nu net architectuur neerzetten die daar, met zijn talloze verschillende hoogteniveaus, uitermate geschikt voor is. Met wederzijdse bewondering volgen de freerunners en Ingels elkaars werk en filosoferen ze over de functie van architectuur en stadsplanning en over de bevrijdende kracht van het freerunnen. De architect laat het team zelfs los op nog niet opgeleverde gebouwen om te onderzoeken hoe zijn ontwerpen aan functionaliteit kunnen winnen. Met uitstapjes naar Japan, China en de VS toont de invloed van de sport op de urbane ruimte wereldwijd. Met de spectaculaire beelden die dat oplevert, is freerunning duidelijk niet alleen bevrijdend voor de beoefenaar, maar ook voor de kijker.