Dutch Cocaine Factory
Aan de hand van archiefmateriaal afkomstig van een 16 cam videodagboek worden we meegesleept in het pro-paranoia wereldbeeld van Dutch Cocaine Factory. Superieur coke gebruiker Arend, een strafpleiter en drugswetenschapper onderzoeken de verzwegen geschiedenis van de Nederlandse Cocaïne Fabriek. Nederland was tot ver na WOII de grootste producent van kwalitatief hoogwaardige cocaïne. Een poging tot fair trade? Wat als de productieprijs van cocaïne gelijk zou zijn aan die van koffie? Wie bewaakt de bewaker? Arend zoekt "Solutions", terwijl het decadente coke festijn doordanst (we belanden op het Amsterdamse Wasteland en Erwin Olaf in de nacht). De kracht van de beelden, de structuur van de film en de onwaarschijnlijkheid van de gebeurtenissen doen denken aan fictie. Maar het documentairedebuut van performance-kunstenares Jeanette Groenendaal vertelt de waarheid en niets dan de waarheid.