The Sky Is Red
In 2010 kwamen bij een grote brand in de San Miguel-gevangenis in de Chileense stad Santiago maar liefst 81 gevangenen om het leven. Terwijl zij als ratten in de val zaten, stonden buiten tientallen familieleden te wachten tot het bezoekuur zou beginnen. Machteloos keken ze toe hoe hun geliefden achter de tralies om hulp riepen, terwijl de deuren op slot bleven.
Deze reconstructie belicht het algeheel falen van het gevangenisbestuur, in deze instelling die twee keer zo veel gevangenen huisvestte als toegestaan. Voor de rechtszaak verzameld bewijsmateriaal brengt de gebeurtenis tot leven: beelden van de bewakingscamera’s, foto’s, nieuwsfragmenten, familiefilmpjes en geluiden van binnen en buiten de gevangenis onthullen de volle omvang van de tragedie.