Dreamland GDR
Coregisseur Petra Lataster reist met haar echtgenoot Peter terug naar haar geboorteland, de vroegere DDR, voor een schoolreünie. Ze is te horen in voice-over maar verschijnt ook zelf in beeld. De groep maakt een boottocht en zit 's avonds aan tafel. Petra Lataster ontmoet sommigen van haar vroegere klasgenoten ook apart. Haar vroegere lotgenoten, bestaande uit een willekeurige schoolklas in de DDR, tonen een waaier aan reacties op het verscheiden van hun geboorteland. Petra Lataster, die ook haar eigen Stasi-dossier bekijkt, vermengt de gesprekken met archiefbeelden van de DDR, van de Oost-Duitse jeugdbeweging en van hun eigen schoolklas, waarvan enige opnamen bestaan. Herinneringen aan vlaggen, vaandels en kosmonauten ademen een ingetogen Ostalgie, waarbij de politiek een grote rol speelt. Maar behalve van hun verleden in de DDR schetst de documentaire ook een beeld van de levens van ex-DDR'ers nu.